ЕЛЕКТРОННА ВЕРСІЯ ПІДРУЧНИКА
https://4book.org/uchebniki-ukraina/5-klas/ukrayinska-mova-5-klas-zabolotniy-2022-pidruchnykПОКЛИКАННЯ НА ВІДЕОЗУСТРІЧ у Google Meet
Добрий день, дорогі п’ятикласники! Для вас освітній процес з 01.09.2023 буде організовано за дистанційною формою навчання. Ви будете більше працювати самостійно. Сподіваюся, що цей період швидко промайне і ми знову зустрінемося в школі !!!
01--03.05.2024
Теми уроків. Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
02-05.04.2024
Теми уроків. Другорядні члени речення. Додаток як другорядний член речення. Означення як другорядний член речення.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
19-22.03.2024
Теми уроків. Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
13-16.03.2024
Теми уроків. Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
12.03.2024
Тема уроку. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
СЛОВО хліб
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ свіжоспечений хліб
РЕЧЕННЯ Удома пахло ароматом свіжоспеченого хліба
06.03.2024
Тема уроку. Контрольна робота. "Апостроф. Уживання знака м’якшення. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв."
Робота з тестом "На Урок". Тест діє до 12 березня !!!!
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9489550
26-29.02.2024
Теми уроків. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
ВІДЕО 1
ВІДЕО 2
06-09.02.2024
Теми уроків.Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення). Сполучення букв йо, ьо.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
УСНО
ПИСЬМОВО
30-02.02.2024
Тема уроку. Контрольна робота. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів. Спрощення в групах приголосних.
Робота з тестом "На Урок". Тест діє до 05 лютого !!!!
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8675930
23-26.01.2024
Тема уроку. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без. Спрощення в групах приголосних.
СПОЧАТКУ опрацювати теми. ПОТІМ виконати тестові завдання.
Тест діє до 27 січня !!!!
Робота з тестом "На Урок". Покликання на тест № 1
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5723374
Робота з тестом "На Урок". Покликання на тест № 2
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2035341
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК. § 26 виконати вправи 268, 273
15-18.01.2024
Теми уроків. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Орфоепічний словник.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
Як перевірити правильність написання даних слів? Записати слова зі сумнівними приголосними та їх перевірними словами:
боротьба - боротися
молотьба – молотити
просьба – просити
косьба – косити
нігті – ніготь
кігті – кіготь
дьогтю – дьоготь
Робота з орфографічним словником. Перевірте за словником написання слів: футбол, вокзал, рюкзак, асфальт, афганець.
Завдання 2. ПИСЬМОВО.
Складіть 3 речення, використовуючи словникові слова. Зміст речень пов’яжіть зі своєю мрією.
09-10.01.2024
Теми уроків. Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення).
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
12.12.2023
Тема уроку. РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом).
Гра «Передай далі»
- Усміхніться одному і ланцюжком передайте сусідові свою усмішку разом із компліментом, торкаючись плечем.
Завдання 1. УСНО. «Мозковий шторм»
- Розгляньте картинку.
- Назвіть її.
- Сформулюйте правила поведінки учнів у школі.
- Охарактеризуйте кожного із хлопців одним словом.
Завдання 2. ПИСЬМОВО.
Напишіть твір-розповідь тему «Вихованість - обличчя кожного». (Одного разу......)
Словникова робота
Чемний че́мний -а, -е. З повагою ввічливий до людей. || В якому виявляється ввічливість, уважність, люб'язність
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підібрати і записати 5 прислів ' їв на обговорену тему.
05-07.12.2023
Теми уроків. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). Фонетичний розбір слова.
30-01.12.2023
Тема уроку. Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
Розподільчий диктант
Виписати слова в два стопчики, вставляючи, де потрібно г або ґ.
(Ґ, Г)айок, (ґ, г)алас, (ґ, г)ава, (ґ, г)андж, (ґ, г)алицький, (ґ, г)аньба, (ґ, г)и(ґ, г)нути, (ґ, г)ирли(ґ, г)а, (ґ, г)ала(ґ, г)ан, (ґ, г)рунт, (ґ, г)іркий, (ґ, г)ість, (ґ, г)енарал, (ґ, г)удзик, (ґ, г)уля, (ґ, г)едзь, (ґ, г)оден, (ґ, г)одина, (ґ, г)лухий, (ґ, г)лей, (ґ, г)ніт, (ґ, г)речний, (ґ, г) рецький, (ґ, г)риміти, (ґ, г)атунок.
28.11.2023
Тема уроку. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
23.11.2023
Тема уроку. Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія». Контрольна робота.
Робота з тестом "На Урок". Покликання на тест
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2881449
22.11.2023
Тема уроку. Уроки розвитку зв’язного мовлення. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі)
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Напишіть твір-опис предмета в художньому стилі (6 – 10 речень).
14.11-15.11.2023
Тема уроку. Правопис
значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник.
13.11.2023
Тема уроку. Розбір слова за будовою.
09.11.2023
Тема уроку. Уроки розвитку зв’язного мовлення. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі).
06.11-08.11.2023
Тема уроку. Префікс та суфікс (повторення і поглиблення). Префікси та суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.
02.11-03.11.2023
Тема уроку. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. Невиправдане вживання спільнокореневих слів.
31.10.2023
Тема уроку. Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова
18.10.2023
Теми уроків. Контрольна робота. Лексикологія (тестові завдання)
Робота з тестом "На Урок". Покликання на тест
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7494043
17.10.2023
Теми уроків. Навчальний ДИКТАНТ.
ЗАПИСАТИ диктант і надіслати фотозвіт на електронну адресу.
09-11.10.2023
Теми уроків. Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів. Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія».
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК. Виконати вправи 85, 87, 89
02-05.10.2023
Теми уроків. Синоніми. Антоніми. Омоніми (повторення і поглиблення вивченого). Пароніми. Словник паронімів.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
Синоніми
Антоніми
Омоніми. Пароніми.
Відроджувані синоніми
Досить популярним у наш час стає використання у мовленні так званих відроджуваних синонімів – слів, які певний час знаходились у пасивному вжитку, але поступово повертаються, “відроджуються” та входять до активного словника мовців. Їх використанню сприяють засоби масової інформації, а подекуди – прагнення мовців зробити своє мовлення оригінальним та надати йому певного колориту.
Запозичене – Українське
абітурієнт – вступник
адаптувати – пристосувати
аеропорт – летовище
актуальний – важливий, сучасний, своєчасний
алфавіт – абетка (азбука)
аплодисменти – оплески
аргумент – доказ
вертикальний – прямовисний
галстук – краватка
горизонтальний – поземний
дистанція – відстань
інвестиції – вкладання
карта – мапа (геогр.)
консенсус – згода
маркетинг – організація збуту
масштаб – вимір
префікс – приросток
прогрес – поступ
процент – відсоток
резерв – запас
суфікс – наросток
фактор – чинник
фейк, фікція – вигадка
феномен – явище
фіаско – невдача, провал
фон – тло
фонтан – водограй
фотокартка – світлина
фундатор – засновник
Багатозначні слова мають різні антоніми відповідно до свого конкретного значення: свіжий хліб — черствий, свіже сало — старе, свіжий букет — зів’ялий, свіжа сорочка — брудна, свіже повітря — застояне, свіжий вітер — теплий, свіжий слід — давній, свіжа голова — втомлена.
26-28.09.2023
Теми уроків. Уроки розвитку зв’язного мовлення. Особливості будови опису тварини. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
Слово вчителя. Для чого людині потрібне вміння описувати?
До опису вдаються тоді, коли є потреба, щоб адресат виразно уявив, розпізнав те, про що ми говоримо чи пишемо, перейнявся певним ставленням до описуваного предмета, істоти, дії, процесу чи явища.
Опис — це висловлювання, у якому розкриваються важливі, характерні ознаки, що вирізняють предмет, істоту, дію, процес чи явище з-поміж інших. Це величина, колір, форма, запах, смак, вік, зовнішність, характер, властивості тощо.
Які питання містить опис? (Який? Яка? Яке? Які?)
Художній опис містить ознаки, які письменникові видаються головними на цей момент. Предмети він зображує такими, якими бачить і уявляє їх собі.
У художньому описі переважають образи, сприйняття автора, його настрій, думки, почуття.
Мета — створити образне, яскраве враження про предмет, викликати в читача певне ставлення до нього.
Щоб опис був гарний, треба вміти підмітити й вибрати найважливіші ознаки й розташувати їх у певному порядку.
У художньому описі зазвичай виокремлюють такі частини:
1) Перше враження.
2) Загальну характеристику предмета (особи, явища).
3) Опис окремих ознак предмета, які підтверджують загальну його характеристику, розкривають перше враження.
4) Ставлення до описуваного об’єкта.
РУДИЙ ПІВЕНЬ
Весь півень – рудий,
вогнистий. Кругом шиї в нього світяться коротенькі білі пера, мов намисто. І є
ще білі пера в хвості. Їх небагато, п’ятеро чи шестеро, вони довгі, гнуті, пухнасті.
Наче білі язички вогню в рудому віялі полум’я.
Півень походжає по широкому подвір’ю, скликає
курей. Вони гурточком бігають за ним. Сам він не клює, тільки поглядає
гордовито, пихато.
Ось на город заходять сусідські кури, і веде їх
сусідський білий півень. Весь білий, хіба що гребінь полум’яніє.
Тут червоний півень вискакує з кущів смородини.
Він розставляє крила, нагинає голову й біжить. Білий теж кидається вперед.
Півні злітають угору, б’ються в повітрі дзьобами й крильми. Тоді відступають
назад, нагинають голови, люто дивляться. Раптом рудий летить уперед, а білий несподівано
повертає й тікає геть.
Рудий спершу женеться слідом, та відразу й
зупиняється. З горла йому рветься переможний хрипкий крик.
Рудий співає. Співає хвалькувато й радісно,
сповіщає всіх про свою перемогу. (За Є Гуцалом.) (149 сл.)
План
1. Рудий, вогнистий
півень.
2.Білі пера на шиї та хвості.
3.Півень водить подвір’ям курей.
4. Білий півень привів сусідських курей.
5.Рудий вискакує з – за куща.
6.Бійка крильми та дзьобами.
7. Втеча білого півня.
8. Хвалькувата пісня переможця.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Описати улюблену тваринку (6 – 10 речень).
20-21.09.2023
Теми уроків. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник. Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.
Завдання 1.
ПИСЬМОВО.Завдання 2. ПІДРУЧНИК. §4. Вправа 41 (письмово)
18-19.09.2023
Теми уроків. Уроки розвитку зв’язного мовлення. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом).
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
https://www.google.com/search?sca_esv=566820395&rlz=1C1SQJL_ruUA864UA864&sxsrf=AM9HkKkp9konnusA0PXrbExhfXp87NOv_w:16951810757Собака – друг людини
План
1.
Згадки про собак.
2.
Що вміє собака?
3.
Схожість собаки та
господаря.
4.
Ніс собаки.
5.
Здібності та
вміння.
6.
Міфи навколо собак.
7. Чотирилапе чудо.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати усний вибірковий переказ тексту (опис собаки), записати аудіо чи відео і надіслати (за бажанням).
08-11.09.2023
Теми уроків. Поділ тексту на речення. Слово як
компонент речення. Лексичне значення
слова. Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
Приклад поділу тексту на мікротеми.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ПИСЬМОВО. Скласти 5-8 речень на тему "Чарівна осінь їде на коні"
07.09.2023
Тема уроку. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань.
Прочитати текст. Виконати тестові завдання.
Смеркалось, коли до хати увійшов батько і сказав
синові :
- Васильку
! Я тобі звіря приніс, - і випустив на долівку сіреньке щеня. Але побачивши, по
обличчю хлопця пробігла тінь розчарування, батько додав :
- Та
це ж вовченя…
- Вовченя
? – перепитав хлопчик.
А звірятко тим часом, підібравши під себе пухнастий хвостик,
метнулось під ліжко.
Слово «вовк» для Василя звучало гордо.
Скільки він чув страшних оповідань про вовків. А тепер
у нього в самого є вовк.
Дідусь чомусь часто розповідав про вовків. І про те,
як за ним гналися два вовки, і про те, як вовки колись узимку прорвали у хліві
стріху і порозривали овець.
- Ні,
я з нього зроблю ручного вовка. – думав Василько. І, справді, вовченя швидко
звикало до Василька, який доглядав і годував його.
Хлопець влаштував вовченя у хліві, намостивши в діжці
соломи, і назвав його Сірком. Прокинувшись уранці чи прийшовши зі школи,
Василько відразу біг до Сірка, який, здавалось, теж чекав його з неменшою
радістю, ставав на задні лапи, намагався вилізти з діжки. І Василько, виносив
його з хліва, бігав по двору, качався з ним по траві. Дворові собаки теж не
ворогували з вовченям і ставилися до нього, мов до щеняти. Пізніше Василько
прив’язував Сірка на ланцюжок, щоб не збіг.
За півроку Сірко зробився великим і міцним. Проте
Василько став помічати, що собаки почали боятися вовка, триматись осторонь.
Згодом Сірко уже ошкіряв зуби на свиней і собак. І часто серед ночі, коли на
селі панувала тиша, розносилось тужливе затяжне вовче виття.
- Треба
вовка вбити, - сказав якось батько, - а то ще лиха накоїть.
Сусіди теж підказували таку думку.
Але одного ранку Василько стривожений убіг у хату і
крикнув :
- Тату,
вовка нема !
Справді, мов передбачаючи небезпеку, він уночі
одірвався і втік зі шматком ланцюга.
З тиждень хлопець сумував за вовком, але весняна
робота потроху розвіяла цей смуток.
Час минав. Якось Василько повертався з пасовиська
додому. Несподівано з-за кущів вибіг вовк. Затремтівши з переляку, Василько
вихопив ніж, але в ту ж мить помітив на шиї вовка нашийник і шматок ланцюга.
- Сірко
! – крикнув, зрадівши Василь.
Вовк пізнав Василька і сміливіше підбіг до хлопця.
Тернувшись по-давньому об ноги, він почав обнюхувати кишені.
«Певно, голодний», - подумав Василько і дав йому
шматок коржа.
За кілька хвилин хлопець виходив з лісу, а поруч нього
біг Сірко. Василько гладив його по спині, а він тулився до ніг, забігаючи то з
одного боку, то з другого, ніби хотів затримати свого приятеля.
Але коли в долині блиснули вогники села, а потім
почулося й гавкання собак, вовк зупинився й далі не пішов. Тоді хлопець взяв
шматок ланцюга і спробував повести його. Проте вовк знову зупинився. Та
Василько й сам знав, що дома для Сірка спокою не буде. У цей час Василькові
зробилося невимовно боляче й шкода сірка. У хлопцеві ворухнулась давня приязнь
до тварини, яку він так любив , вирощував, годував, бавився, але життя поклало
між ними глибоку прірву.
Василько обійняв Сірка за шию, притулився до теплої
морди вовка і трохи не плакав. Потім відчепив нашийника зі шматком ланцюга, ще
раз обійняв слухняну тварину й пішов геть, раз-у-раз оглядаючись.
Зникаючи позаду в темряві, вовк стояв на місці,
дивлячись Василькові вслід. І коли вже хлопець досить далеко відійшов, позаду
почулось сумне затяжне виття, виття, в якому чути було важкий смуток і
самотність.
Тестові
завдання до тексту «Вовченя»
1. Що
дідусь розповідав Василькові про вовків ?
а) що вовки – це санітари лісу;
б) що вовки – найсильніші звірі;
в) що вовків усі бояться і тому йдуть до лісу зі
зброєю;
г) що колись узимку вовки прорвали у хліві стріху.
2. Яка
мета була у Василька ?
а) віддати вовченя до зоопарку;
б) відпустити вовчен ;
в) зробити з вовченяти ручного вовка;
г) призвичаїти його до дворових собак.
3. Як
Василько грався з вовченям ?
а) учив вовченя танцювати;
б) бігав по двору, качався з ним по траві;
в) учив вовченя ходити на задніх лапах;
г) перестрибував з вовченям
через паркан.
4. Як
Василько ставився до вовченяти ?
а) грався з вовченям, але не годував його;
б) був байдужим до вовченя;
в) доглядав вовченя, годував його;
г) іноді забував поставити миску з їжею.
5. Як
поводився Сірко, коли був вовченям ?
а) чекав Василька, ставав на задні лапи, намагався
вилізти з діжки;
б) шкірив зуби, кусався;
в) випрохував їжу, скавучав;
г) ворогував із дворовими собаками.
6. Як
змінилася поведінка вовка через півроку ?
а) вовк почав багато їсти;
б) вовк став бігати до лісу;
в) вовк став накидатися на
Василька;
г) вовк ошкіряв зуби на собак і свиней.
7. Що
вирішив батько ?
а) відпустити вовка до лісу;
б) вбити вовка;
в) брати вовка з собою на
полювання ;
г) почати його дресирувати.
8. Що
сталося з вовком ?
а) батько відпустив його;
б) Василько відвів вовка до лісу;
в) вовк утік ;
г) сусіди відчепили ланцюг і впустили його.
9. По
чому Василько впізнав вовка ?
а) вовк кульгав на задню лапу;
б) на лобі у вовка була біла пляма;
в) у вовка були зелені очі;
г) у вовка був нашийник і шматок ланцюга.
10. Як
поводився вовк під час зустрічі з Васильком ?
а) гарчав, шкірився;
б) терся бо ноги, обнюхував кишені;
в) кидався, намагався вкусити;
г) став на задні лапи, заскавучав.
11. Що
відчув Василько, прощаючись із Сірком ?
а) пишався тим, що він виростив вовка;
б) боявся дорослого вовка;
в) був байдужим до вовка;
г) Василькові було невимовно жаль вовка.
12. Чому
Василько не став вести вовка в село?
а) у селі не було їжі для вовка;
б) у селі не було житла для вовка;
в) розумів, що там не буде спокою для вовка;
г) до села далеко було йти.
05-06.09.2023
Тема уроку. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування.
Виконання системи ситуативних завдань і
вправ, розігрування та складання діалогічних
текстів.
Робота з підручником. УСНО.
Вправа 10, 16
Скласти діалог на тему (УСНО) «Здорові
звички – здоровий спосіб життя» (8-10 реплік).
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ПИСЬМОВО. Скласти SMS-повідмлення мамі про те, що ви затримуєтеся після школи.
04.09.2023
Епіграф: Мова – це віконця, через яку людина бачить світ.
Василь Сухомлинський
Давним-давно жили три брати. І от якось, полюючи, вони потрапили у володіння злого чарівника. Той жорстоко повівся з ними: одного осліпів, другого зробив глухим і третьому відібрав мову. Але чари його діяли тільки доти, доки брати не дісталися додому. Отак познущався чарівник з братів і відпустив їх порізно. Першим додому прийшов сліпий брат і знову став зрячим, іншим дістався глухий і почав чути, а третій, німий,
- Скажіть, будь ласка, чому третій братне повернувся одному?
- Чи чули ви якусь подібну історію про значення мови? (Вавилонський вуж)
- То про що ми сьогодні будемо говорити на уроці?
Слово читача. Сьогодні ми говоримо про найдорожчий скарб кожного українця, про ту важливу ознаку, яка розмежовує національність і стає великою зброєю у подоланні труднощів – про мову. Спробуємо довести собі і всій Європі, що ми справжні українці, гідні європейці, бо знаємо усе про про про про про наву.
Робот з епіграфом.
- Як ви розумієте вислів «віконця, через яку людину бачить світ»?
- Я роль мови у суспільстві, і що для вас є мова?
- Пишучи творчий лист із кількома словами, що ви говорите особисто?
Приклад: Мова — незакінчений діамант. Мова - найбільший скарб нації. Виступ — … .
Робота з підручником.
Виконання вправи 4 (усно)
Виконання вправи 5 (усно)
викладений теоретичний матеріал і процес практичної роботи з темами
Ми з'ясували, що про основне призначення мови – бути засобом спілкування . Однак мова виконує й інші, не менш важливі функції.
2. Ознайомлення учнів зі статтею 10 Конституції України та мовним законом від 16 липня 2019 року.
Статті 10. Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.
В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист інших мов національних меншин України.
В Україні 16 липня 2019 року набув чинності "Про забезпечення функціонування української мови як державної" . Верховна рада України ухвалила закон про державну українську мову 25 квітня, а 15 травня його підписав Президент Новий закон пе.редбачає гарантії використання української мови в публічному просторі і не поширюється на мову приватного спілкування та мову релігійних обрядів. Норми закону встановлюють обов'язкове використання української мови в державному і комунальному секторах, на транспорті і в закладах харчування, маркування товарів і послуг, у медичній, освітній і мистецькій сферах, а також у засобах масової інформації. Водночас, мовні права національних меншин мають бути на виконання зобов’язань України згідно з Європейською хартією регіональних мов і мов нацменшин, гарантованих окремим законом,
3. Бесіда.
- Чому українською мовою варто пишатися?
- Яка мова є державною в Україні? Що означє цей статус?
- Чи відомо вам, що Україна це - Європа?
4. Творчо-пошукова робота над творчим списком.
Розглянути карту і розкажіть, з якими країнами межує Україна.
Записати, що таке «Європа»?
Намалювати народні символи України.
Підсумок уроку . Рефлексія.
Слово вчителя. На завершення пропозиції переглянути відеоролик «Цікаві факти про українську мову».
https :// www . YouTube . com / дивитися ? v = tFgnu _ v 7 FnM
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ .
Дібрати 3-5 висловів відомих поетів, письменників, діячів мистецтва, політиків чи філософів про мову.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz